Zespół Szkół nr 1

44-304 Wodzisław Śląski

 

ul. św. Wawrzyńca 11

 

  tel. 32 45 69 562

zs1@wodzislaw-slaski.pl

 

Regulamin Office 365

Regulamin korzystania z kont
w usłudze Microsoft 365
w Zespole Szkół nr 1 w Wodzisławiu Śl.

§ 1
Postanowienia ogólne
1. Niniejszy Regulamin określa w szczególności:
a) zasady przyznania konta dla uczniów;
b) zasady korzystania z konta dla uczniów;
c) zakres i uprawnienia dyrektora;
d) postanowienia końcowe.
2. Usługa Microsoft 365 to zintegrowane rozwiązanie do komunikacji i współpracy, w ramach którego Microsoft 365 oferuje hostowane usługi poczty e-mail, kalendarza, czatu, dysku i innych działających w oparciu o tzw. chmurę.
3. Użytkowanie konta wiąże się z akceptacją warunków korzystania z usługi oraz Polityki prywatności Microsoft 365.
Administratorem danych uczniów przetwarzanych w ramach konta Office 365 dla szkoły jest Zespół Szkół nr 1 w Wodzisławiu Śl.
4.

§ 2
Zasady przyznawania konta
1. Każdy uczeń Zespołu Szkół nr 1 w Wodzisławiu Śl. , ma prawo otrzymać dostęp do konta w usłudze Microsoft 365. Konto zostanie utworzone w domenie: edu.wods.pl na czas edukacji w szkole.
2. Utworzone konto jest formą narzędzia wspierającego w realizacji wymagań z podstawy programowej kształcenia ogólnego.
3. Utworzenie oraz użytkowanie konta wiąże się z:
a) akceptacją przez ucznia postanowień niniejszego Regulaminu, co wynika z samego faktu używania przez ucznia konta, a także z faktu wcześniejszej zgody i zapoznania rodziców z jego treścią.
4. Nazwa użytkownika konta tworzona jest zgodnie z następującym wzorcem: pierwsza litera imienia i nazwisko (bez polskich znaków) @ edu.wods.pl
5. W przypadku powtórzenia się nazwy użytkownika, dodaje się kolejną literę imienia. Dopuszcza się możliwość skrócenia lub zmiany liter nazwiska, w celu uproszczenia nazwy użytkownika.
6. Dyrektor Zespołu Szkół nr 1 w Wodzisławiu Śl. wyznaczył administratora systemu, z którym można się kontaktować we wszystkich sprawach związanych z obsługą konta wyłącznie poprzez dziennik elektroniczny – Urszula Marus.
7. Wychowawca przekazuje uczniom szczegóły dotyczące pierwszego logowania oraz hasła startowe.
§ 3
Zasady korzystania
1. Konto w usłudze może być wykorzystywane przez ucznia w celu:
a) działań wspierających realizację podstawy programowej kształcenia ogólnego, a także realizacji projektów (klasowych, szkolnych, przedmiotowych) z różnych dziedzin życia;
b) korzystania z usług elektronicznych służących pogłębianiu wiedzy i umiejętności w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych;
c) usprawnienia komunikacji z nauczycielami i uczniami, w zakresie czynności niedostępnych do realizacji przez podstawowe narzędzia komunikacyjne szkoły tj. dziennik elektroniczny.
2. Użytkownik zobowiązuje się do wykorzystywania konta zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, normami społecznymi i obyczajowymi, postanowieniami niniejszego Regulaminu oraz zasadami netykiety, a w szczególności do:
a) działania w sposób nie naruszający praw innych użytkowników (takich jak np. prawo do ochrony prywatności i wizerunku – niedopuszczalne jest nagrywanie, udostępnianie, publikowanie nagrań osób, materiałów, bez zgody nauczyciela;
b) nierozsyłania z konta niechcianej przez innych użytkowników korespondencji (spamu);
c) nieużywania konta do nielegalnego udostępniania plików;
d) nieprzenoszenia na osoby trzecie prawa do korzystania z konta;
e) wykorzystywania konta do czynności związanych wyłącznie z procesem dydaktycznym i z niego wynikających.
3. Dostęp do konta możliwy jest za pomocą:
a) przeglądarki internetowej na stronie https://portal.office.com/
b) programów pocztowych Microsoft do obsługi poczty elektronicznej.
4. Przy pierwszym logowaniu do konta uczeń zobowiązany jest do zmiany hasła startowego.
5. Z uwagi na bezpieczeństwo systemu oraz danych osobowych hasło musi być tajne, to znaczy znane wyłącznie użytkownikowi. W przypadku odtajnienia hasła należy je niezwłocznie zmienić na nowe w odpowiednich opcjach sytemu.
8. Hasło nie może być zbyt proste lub oczywiste do odgadnięcia przez osoby trzecie. Musi spełniać warunki:
a) składać się z co najmniej 8 znaków,
b) zawierać co najmniej 1 dużą literę,
c) zawierać co najmniej 1 małą literę,
d) zawierać co najmniej 1 cyfrę lub znak specjalny, np. %$#* itp.
9. Po zakończeniu pracy tak na lekcji jaki w innym czasie należy pamiętać o wylogowaniu się z systemu.
10. Zaleca się użytkownikowi okresowe wykonywanie kopii zapasowych poczty znajdującej się na własnym komputerze a także danych w chmurze OneDrive.

§4
Zakres i uprawnienia dyrektora
1. Z uwagi na konieczność zapewnienia ochrony interesu i bezpieczeństwa szkoły Dyrektor zastrzega sobie prawo kontroli i wglądu we wszystkie działania związane z użytkowaniem kont przez uczniów .
2. Kontrola odbywa się z poszanowaniem prawa do prywatności i ochrony danych.
§ 5
Postanowienia końcowe
1. Szkoła zastrzega sobie prawo do:
a) zmian postanowień i wyłączność w orzekaniu interpretacji niniejszego Regulaminu;
b) usuwania kont uczniów, którzy przestają być uczniami szkoły w terminie do dwóch miesięcy od zakończenia zajęć edukacyjnych;
c) zablokowania kont uczniów w przypadkach wykorzystania ich w sposób niezgodny z przeznaczeniem lub sprzeczny z szeroko rozumianym interesem szkoły, w szczególności może to dotyczyć:
• zachowań naruszających zasady wymienione w niniejszym Regulaminie;
• zachowań naruszających inne zasady i regulaminy użytkowania sieci komputerowych szkoły;
• naruszania ogólnie przyjętych zasad współistnienia użytkowników sieci Internet;
d) wyciągania konsekwencji w postaci uwag pozytywnych, neutralnych i negatywnych, adekwatnych do postaw uczniów prezentowanych podczas korzystania z konta, zgodnie z przyjętymi w szkole normami oceny zachowania.
2. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem publikacji przez dziennik elektroniczny.