Lokalizacja
Kontakt
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 1
W WODZISŁAWIU ŚLĄSKIM
TEL. 32 456 9562
e-mail: zs1@wodzislaw-slaski.pl
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na listopad
Temat kompleksowy: Poznajemy świat wokół nas.
Termin realizacji: 02.11.2020 – 06.11.2020
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
Obszar fizyczny
- aktywny udział w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
- wdrażanie do aktywnego i poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych
Obszar emocjonalny
- kształtowanie umiejętności wyrażania własnych doznań i przeżyć w kontaktach ze sztuką
- budzenie emocjonalnego stosunku do świata przyrody
Obszar społeczny
- kształtowanie pożądanych zachowań (bezpieczeństwo) w kontaktach z przyrodą (rośliny, zwierzęta)
- wdrażanie do poszanowania przyrody ożywionej i nieożywionej
Obszar poznawczy
- wdrażanie do prowadzenia samodzielnych obserwacji zmian zachodzących w przyrodzie jesienią
- zapoznanie z drukowaną i pisaną literą „T”, „t”
- doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 5
- dodawanie i odejmowanie na konkretach (typu: 2 i 3 ile to?; bez wprowadzenia pojęć „dodawanie” i „odejmowanie”)
- wdrażanie do poprawnego stosowania liczebników głównych i porządkowych
- doskonalenie umiejętności budowania wypowiedzi na określony temat
- rozwijanie sprawności grafomotorycznej
- rozwijanie słuchu fonematycznego
Ćwiczenia poranne – zestaw „Na przyrodniczym szlaku”
Zabawy ruchowe
- „Idzie jeż” ‒ zabawa ruchowa z czworakowaniem
- „Pomóż wiewiórce!” – zabawa ruchowa z elementami rzutu i celowania
- „Zbieramy leśne trofea” – zabawa ruchowa, zręcznościowa
- „Na tropie leśnych ludzi” – zabawa ruchowa równoważna
- „Złap kitę” − zabawa ruchowa bieżna
Ćwiczenia gimnastyczne
- Zestaw XVI
Temat kompleksowy: Jestem Polką, jestem Polakiem.
Termin realizacji: 09.11.2020 – 13.11.2020
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
Obszar fizyczny
- kształtowanie sprawności fizycznej, zwinności i koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas ćwiczeń gimnastycznych i zabaw ruchowych
Obszar emocjonalny
- kształtowanie pożądanych postaw ‒ postawy patriotycznej
Obszar społeczny
- rozbudzanie poczucia przynależności narodowej
- kształtowanie poczucia przynależności do Europy
Obszar poznawczy
- rozpoznawanie godła, hymnu i barw narodowych Polski
- wzbogacenie wiedzy na temat swojego kraju i jego stolicy
- wprowadzenie nazw „Europa”, „Unia Europejska”
- zapoznanie z drukowaną i pisaną literą „L”, „l”
- wdrażanie do czytania
- kształtowanie umiejętności mierzenia długości przedmiotów za pomocą różnych miar
- wdrażanie do uważnego słuchania
- doskonalenie umiejętności opowiadania usłyszanego tekstu
- rozwijanie umiejętności liczenia
Ćwiczenia poranne – zestaw „Na turystycznym szlaku”
Zabawy ruchowe
- „Orle gniazda” – zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa z liczeniem
- „Latarnia morska” – zabawa ruchowa inhibicyjno-incytacyjna z latarką
- „Lina ratownicza” – zabawa ruchowa równoważna
- „Lawina” – zabawa ruchowa bieżna
Ćwiczenia gimnastyczne
- Zestaw XVIII
Temat kompleksowy: Dawno, dawno temu w Polsce.
Termin realizacji: 16.11.2020 – 20.11.2020
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
Obszar fizyczny
- rozwijanie sprawności ruchowej poprzez aktywny udział w ćwiczeniach i zabawach ruchowych i naśladowczych
- wdrażanie do przestrzegania zasad fair play podczas zabaw z elementem rywalizacji
- kształtowanie umiejętności utrzymywania prawidłowej postawy ciała podczas różnych aktywności
Obszar społeczny
- kształtowanie uczuć patriotycznych
- wdrażanie do poszanowania symboli narodowych
Obszar emocjonalny
- budzenie uczucia miłości i przywiązania do własnej ojczyzny
- budzenie szacunku do mądrości ludowych przekazywanych w legendach
- rozwijanie postawy współdziałania jako podstawy budowania współpracy
- ukazywanie możliwości czerpania radości ze wspólnego działania i efektów wspólnej pracy
Obszar poznawczy
- zaznajamianie z miejscami (Kraków, Warszawa, Toruń), postaciami, wydarzeniami historycznymi mającymi ważne znaczenie dla naszego kraju
- rozwijanie umiejętności słuchania, zadawania pytań i odpowiadania na pytania
- rozwijanie logicznego myślenia przez odróżnianie elementów świata fikcji od realnej rzeczywistości
- zapoznanie z drukowaną i pisaną literą „U”, „u”
- wdrażanie do czytania sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter
- poznanie obrazu graficznego liczby 6
- doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 6 (w przód i wspak)
- doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 6
- przeliczanie i porównywanie liczebności zbiorów
- dodawanie i odejmowanie na konkretach (bez wprowadzenia pojęć dodawania i odejmowania)
- rozbudzanie zainteresowania pisaniem poznanych liter i cyfr
- doskonalenie słuchu fonematycznego
Ćwiczenia poranne – zestaw „Zwiedzamy miasta Polski”
Zabawy ruchowe
- „Smok” – zabawa kołowa
- „Myszka skrobie dziurkę” – ćwiczenie równowagi
- „Raz, dwa, trzy! Smok patrzy” – zabawa orientacyjno-porządkowa
- „Turniej rycerski” – wyścig zabawa ruchowa z elementem rywalizacji
- „Księżniczki i zamki” – zabawa bieżna
- „Bal na zamku” – zabawa integracyjna
Ćwiczenia gimnastyczne
- Zestaw XX
Temat kompleksowy: Niesamowita podróż w czasie.
Termin realizacji: 23.11.2020 – 27.11.2020
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
Obszar fizyczny
- rozwijanie sprawności ruchowej poprzez aktywny udział w zabawach rytmicznych, muzycznych i naśladowczych
- kształtowanie umiejętności utrzymywania prawidłowej postawy ciała podczas różnych aktywności
Obszar społeczny
- kształtowanie uczuć patriotycznych
- wdrażanie do poszanowania symboli narodowych
Obszar emocjonalny
- budzenie uczucia miłości i przywiązania do własnej ojczyzny
- budzenie szacunku do mądrości ludowych przekazywanych w legendach
- rozwijanie postawy współdziałania jako podstawy budowania współpracy
- ukazywanie możliwości czerpania radości ze wspólnego działania i efektów wspólnej pracy
Obszar poznawczy
- kształtowanie poczucia czasu – wskazywanie zmian, co było dawniej, co jest dziś, jak zmienił się świat
- wdrażanie do formułowania wypowiedzi w formie zdań
- zapoznanie z drukowaną i pisaną literą „K”, „k”
- wdrażanie do czytania sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter
- wdrażanie do czytania globalnego (nazwy miast, postaci)
- kształtowanie umiejętności pisania znaków literopodobnych po śladzie, poznanych liter
- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego, porządkowanie zdarzeń w legendzie według kolejności (poprawne stosowanie zwrotów i wyrażeń dotyczących czasu: wcześniej, najpierw, potem, później, następnie, po tym, przedtem)
- doskonalenie syntezy i analizy słuchowo-wzrokowej, niezbędnej do nauki czytania
- poznanie obrazu graficznego liczby 7
- doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 7 (w przód i wspak)
- doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 7
- doskonalenie przeliczania i porównywania liczebności zbiorów (np.: o dwa więcej, o trzy mniej)
- dodawanie i odejmowanie na konkretach (bez wprowadzenia pojęć dodawania i odejmowania)
- doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według podanej cechy
Ćwiczenia poranne – zestaw „Polska, mój dom”
Zabawy ruchowe
- „Maszyna” – zabawa twórcza
- „Rzeźbiarze” – zabawa ruchowa
- „Po kamykach” – zabawa skoczna
- „Roboty” – ćwiczenie dużych grup mięśniowych
- „Wycieczka krajoznawcza” – opowieść ruchowa
Ćwiczenia gimnastyczne
- Zestaw XXII