Zespół Szkół nr 1

44-304 Wodzisław Śląski

 

ul. św. Wawrzyńca 11

 

  tel. 32 45 69 562

zs1@wodzislaw-slaski.pl

 

Przejdź do strony głównej

Czwartek, 28 marca 2024

REGULAMIN REKRUTACJI do Szkoły Podstawowej Nr 9 im. Henryka Sienkiewicza w Zespole Szkół nr 1 w Wodzisławiu Śl.

REGULAMIN REKRUTACJI

do Szkoły Podstawowej Nr 9 im. Henryka Sienkiewicza

w Zespole Szkół nr 1 w Wodzisławiu Śl.

Załącznik do zarządzenia  nr 021.02.2017

Dyrektora Zespołu Szkół nr 1

w Wodzisławiu Śląskim z dnia  13.03.2017

 

 

REGULAMIN REKRUTACJI

do Szkoły Podstawowej Nr 9 im. Henryka Sienkiewicza

w Zespole Szkół nr 1 w Wodzisławiu Śl.

 

  1. Do klasy pierwszej Szkoły  przyjmuje się z urzędu dzieci zamieszkałe w obwodzie szkoły:

w roku szkolnym 2017/2018

  1. urodzone w 2010r., które w roku 2017 kończą 7 lat,
  2. dzieci urodzone w 2011 r. które na wniosek rodziców, jako sześciolatki – zostaną zapisane do klasy pierwszej.
  3. Do klasy pierwszej przyjmuje się dzieci zamieszkałe poza obwodem szkoły, jeżeli szkoła dysponuje wolnymi miejscami, po uzgodnieniu z organem prowadzącym.
  4. Rodzice dzieci zamieszkałych w obwodzie szkoły mają obowiązek zgłoszenia dziecka do szkoły, składając w sekretariacie szkoły wypełniony druk „Zgłoszenia” (Załącznik nr 1) zawierający: imię (imiona), nazwisko, PESEL kandydata ( w przypadku jego braku – serię i numer paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość), imiona i nazwiska rodziców kandydata, adres miejsca zamieszkania rodziców kandydata i kandydata, adres poczty elektronicznej i numery telefonów rodziców kandydata – o ile je posiadają.
  5. Rodzice dzieci zamieszkałych poza obwodem szkoły mają obowiązek złożenia  w sekretariacie szkoły wypełniony druk „Wniosku” (Załącznik nr 2) zawierający: imię (imiona), nazwisko, datę urodzenia, PESEL kandydata ( w przypadku jego braku – serię i numer paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość), imiona i nazwiska rodziców kandydata, adres miejsca zamieszkania rodziców kandydata i kandydata, adres poczty elektronicznej i numery telefonów rodziców kandydata – o ile je posiadają, wskazanie kolejności wybranych publicznych szkół w porządku od najbardziej do najmniej preferowanych. Wypełniony wniosek podpisują oboje rodzice/prawni opiekunowie.
  6. W sytuacji, kiedy liczba kandydatów zamieszkałych poza obwodem szkoły jest większa niż liczba miejsc,  przeprowadza się postępowanie rekrutacyjne.
  7. Terminy postępowania rekrutacyjnego , wymagane dokumenty, terminy ich składania określają: Zarządzenie Prezydenta Miasta Wodzisławia Śląskiego z dnia 09 marca 2017 oraz Uchwała Rady Miejskiej Wodzisławia Śląskiego z dnia 22 lutego 2017.  
  8. Celem przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego, dyrektor powołuje komisję rekrutacyjną w składzie: trzech nauczycieli szkoły, wyznaczając jej przewodniczącego.
  9. Zadania komisji rekrutacyjnej:

a.)    Ustalenie wyników postępowania rekrutacyjnego i podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych

b.)   Ustalenie i podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych

c.)    Listy zawierają imiona i nazwiska kandydatów w kolejności alfabetycznej

d.)   Sporządzenie protokołu postępowanie rekrutacyjnego

e.)    Umieszczenie list, o których mowa w ust. 8a i 8b nastąpi w widocznym miejscu w siedzibie szkoły.

  1. Przyjęcie kandydata, gdy szkoła dysponuje wolnymi miejscami, następuje po osiągnięciu największej ilości punktów.
  2. W przypadku uzyskania równorzędnych wyników, decyduje odległość kandydata od miejsca zamieszkania do szkoły (pierwszeństwo ma kandydat mieszkający bliżej szkoły).
  3. Procedura odwoławcza:

a.)    W terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych, rodzice kandydata mogą wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do Szkoły.

b.)   Uzasadnienie, zawierające przyczynę odmowy przyjęcia, najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia, liczbę punktów, którą kandydat uzyskał w postępowaniu rekrutacyjnym, sporządza się w terminie 5 dni od dnia wystąpienia przez rodzica z wnioskiem o uzasadnienie odmowy

c.)    Rodzic kandydata może wnieść do dyrektora Zespołu Szkół  Nr 1 odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej

d.)   Dyrektor rozpatruje odwołanie w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania.

e.)     Na rozstrzygnięcie dyrektora można wnieść skargę do sądu administracyjnego.

  1. Jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego szkoła nadal dysponuje wolnymi miejscami, dyrektor przeprowadza postępowanie uzupełniające na tych samych zasadach jak w postępowaniu rekrutacyjnym.
  2. Czynności rekrutacyjne przeprowadza powołana wcześniej komisja rekrutacyjna.
  3. Postępowanie uzupełniające powinno zakończyć się do końca sierpnia roku szkolnego poprzedzającego rok szkolny, na który jest przeprowadzane postępowanie rekrutacyjne.
  4. Przydział uczniów do poszczególnych oddziałów  klas pierwszych dokonuje komisja. W skład komisji wchodzą:  dyrektor,  pedagog szkolny,  przyszli wychowawcy klas pierwszych.

 

Załączniki

Brak załączników

Metryczka

Wytworzono:2017-03-13 20:27przez:
Opublikowano:2017-03-13 00:00przez: Administrator
Podmiot udostępniający: Zespół Szkół nr 1
Odwiedziny:1339

  • Brak wpisów.